Pokud chcete utéct své konkurenci na Googlu a růst, bude nutné pracovat s Performance Max kampaněmi pokročile. Hodinové nastavení všeobecné Performance kampaně zkrátka nebude stačit.
1) Strukturujte jednotlivé Asset Groups
Chyba: Většina firem udělá jednu všeobecnou Performance Max kampaň na celý e-shop. Tedy celý e-shop jedou se stejnými podklady, signály i publikem. Tím se připravují o spoustu možností a hlavně zajímavější výsledky.
Řešení: Strukturujte kampaně do jednotlivých Asset Groups dle kategorií nebo značek. Ke každé pak můžete přiřadit relevantní publikum, signály a hlavně i podklady. Což je časově mnohem náročnější, ale vyplatí se to.
2) Přiřazujte ke kampaním feed
Chyba: Hlavně začínající e-shopy zkouší spouštět Performance Max kampaň bez připojeného feedu. Ve většině případů pak lze ale vidět u těchto kampaní tristní výsledky. Tedy tak jako většina zkratek, ani tato k lepší výkonnosti nevede.
Řešení: Založte si tedy Google Merchant Center, nahrajte feed a propojte účet s Google Ads. Do nastavení Performance kampaně pak nezapomeňte feed přiřadit. Dáte reklamnímu systému nové podněty a možnosti pro lepší výkonnost.
3) Zvažte, na jaký model kampaně optimalizovat
Chyba: Mnohdy firmy o těchto možnostech netuší. Performance Max kampaně ale lze optimalizovat na cílové ROAS, cílovou CPA nebo například můžete zvolit možnost „maximalizovat konverze“.
Řešení: Každá z těchto variant funguje trochu jinak. A i my pro každý účet používáme jinou variantu. Všeobecně ale u kampaní, kde na to chceme šlapat, jedeme „maximalizaci konverzí“ a hóóódně pracujeme s manuální optimalizací rozpočtu. A u kampaní, kde pro nás není Google až tak zásadním kanálem, jedeme například optimalizaci právě na cílové ROAS. Zde si pak investice řídí v zásadě už samotný reklamní systém sám dle průběžných výsledků.
4) U podkladů dejte kampani více možností
Chyba: A zase ty zkratky. Často firmy nevyužívají všech dostupných možností v podobě tvorby nadpisů, popisků, obrázků či odkazů na podstránky.
Řešení: Dejte algoritmu více možností a variant textů i obrázků. Já třeba striktně doplňuji u každého klienta maximální počet nadpisů, popisků i obrázků.
5) Pomozte podkladům relevantními a nejkonverznějšími klíčovými slovy
Chyba: Často vidím při auditech reklamních účtů na místě signálů prázdno. Zase se tím připravíte o to, dát kampani nějakou nápovědu a přinést lepší výsledky.
Řešení: Doporučuji si ze statistik z minulosti vytáhnout nejkonverznější klíčová slova, která budou k daným podkladům relevantní a doplnit je do signálů v podobě vyhledávacích dotazů.
7) Překvapivě hezky fungují signály v podobě zájmů
Chyba: Jako spousta firem i já jsem nepřikládal zájmům žádnou váhu. Ale opak je pravdou. Tedy u některých účtů.
Řešení: Opět si projděte pečlivě statistiky a rozhodně otestujte i některé se zájmů. I zájmy, které vypadají na první dobrou jako hloupost, často moc pěkně fungují.
8) Testujte, testujte a zase testujte
Chyba: U téměř každé firmy vidím Performance Max kampaň směřovanou na jedny podklady, jedny zájmy a jednu skupinu klíčových slov. Tedy v praxi pak nevíte co vám vlastně funguje. Zda jsou to podklady, zájmy nebo specifická klíčová slova.
Řešení: Vy ale opět můžete zkoušet u každé kategorie více podkladů, více skupin zájmů nebo klíčových slov. A na základě statistik pak lépe vyhodnocovat, co vám vlastně tedy reálně nejlépe funguje. Zda jsou to právě zájmy, klíčová slova nebo nějaký mix všeho.
9) V Listing Group můžete filtrovat jednotlivé kategorie či podkategorie
Chyba: Často firmy o této segmentaci a filtrování jednotlivých kategorií, podkategorií nebo dokonce značek ani neví. Ale opět je to možnost další optimalizace.
Řešení: Vše si můžete opět krásně rozsegmentovat a sledovat například výkonnost jednotlivých podkategorií. Mnohdy systém investuje i do položek, které nemají žádnou výkonnost. A ty pak můžete například vypnout.
Zvyšte tržby svého e-shopu
Nevíte si s něčím rady? Vyplňte krátký formulář a já vám s Google reklamou rád pomůžu, předávám své know-how nebo vás nasměruji správnou cestou.
Vaše údaje zpracovávám dle pravidel pro zpracování osobních údajů. Formulář se odešle jen v případě, že vyplníte pole označená hvězdičkou.
10) Používejte neprůstřelné argumenty – NE VŠEOBECNÉ
Chyba: Obecné argumenty nebudou fungovat ani u Performance Max kampaní nebo jejich výkonnost rozhodně nebude taková, jaká by mohla být.
Řešení: Vypíchněte recenze, akce, hodnocení, kvalitu a ty nejzajímavější možné argumenty. Výkon bude neporovnatelný.
11) Pečlivě zkoumejte dosavadní statistiky
Chyba: DATA, DATA A ZASE DATA. Spousta lidí ani neví, že Performance Max kampaně nějaké statistiky a výstupy nabízí. A proto s nimi následně vlastně ani nemohou pracovat.
Řešení: Najeďte si do statistik kampaně a prozkoumejte statistiky okolo zájmů, vyhledávacích dotazů a dalších dat. Tyto signály pak můžete aplikovat do Performance Max kampaní pro jejich lepší výkonnost.
Bonus) Další zajímavé tipy, které stojí za váš čas
1) Performance Max kampaně lze optimalizovat pouze na akvizici nových zákazníků.
2) I jednotlivé podklady lze částečně vyhodnocovat.
3) Do signálů publika můžete zahrnout i konkurenční weby nebo vstupní stránky, na kterých by se mohli pohybovat vaši zákazníci.
4) Pokud máte dostatek dat a zajímavý rozpočet – můžete Performance Max kampaně strukturovat dle jednotlivých kategorií už na úrovni kampaní a mnohem lépe řídit jejich investice i výkonnost.
5) Sledujte dopad Performance Max kampaní i v nových GA4. Porovnávejte různé funnely, souvislosti a modely cesty zákazníka. NIKDY NEVĚŘTE POUZE DATŮM Z GOOGLE ADS.
Autor článku
Zvyšuji e-shopům a firmám tržby pomocí Facebook, Instagram a PPC reklamy. Kromě toho rád edukuji, školím a konzultuji.
Naše know-how sdílím na sítích ↑ © 2018 - 2024 OnlineMarketak.cz GDPR a Cookies