A/B testování aneb cesta k milionovým tržbám

100% Zaměřeno na praxi

A/B testování aneb cesta k milionovým tržbám

Pokud hledáte jednu a tu nejzásadnější věc, která vám zaručeně pomůže se škálováním vašich tržeb a Meta kampaní, pak je to právě A/B testování. A dnes vás provedu A/B testy, které nám u klientů fungují nejlépe.

čtení
1 min
Tipů
1
praxe
1 %

A/B testujeme publika

U publik můžete testovat zájmy, podobná publika, vlastní seznamy nebo cílit na celou ČR.

Doporučuji si sady rozdělit a otestovat každou zvlášť. Pokud použijete split, často Facebook upřednostní to největší publikum.

Paradoxně nejlépe nám funguje broad cílení. A mnohem více se tedy věnujeme testování až na úrovni reklamy.

A/B testujeme přelepky v katalogu 

U přelepek můžete otestovat co vás napadne. My často používáme hodnocení na Heurece – argument levné dopravy – argument ceny nebo slevy – sezónní přelepky – akční přelepky a občas testujeme i bazarní kousky.

A/B testujeme produkty pro nakopnutí TOP kategorií

Můj TOP A/B test 🚀. Vyberete si TOP kategorii na svém e-shopu a otestujete nejprodávanější produkty v různých kolážích.

Zkrátka dokonale představte lidem, na co se po prokliku na kategorii vašeho e-shopu můžou těšit. Ale otestujte, co pro ně bude nejzajímavější a pro vás nejziskovější 💵 .

A/B testujeme firemní příspěvky

Velmi často nám v reklamách skvěle fungují příspěvky samotných klientů. Klienti totiž mají se svými zákazníky za ty roky už skvěle vyladěnou komunikaci a vědí na co slyší  🛒.

My už pak jen testujeme, co se chytí nejlépe. Příspěvky doporučuji promovat pohodlně přes tlačítko „Použít stávající příspěvek“ 🖲️.

A/B testujeme tzv. cílové efektivity

Na úrovni sady můžete testovat tyto dvě možnosti. Zde se Facebook zřejmě inspiroval Googlem 🔎. 

Občas nám vystřelí varianta „maximalizovat hodnotu konverzí“, nicméně ve většině případů vyhrává klasika. Ale i tak určitě doporučuji otestovat 🛠️.

Zvyšte tržby svého e-shopu

Nevíte si s něčím rady? Vyplňte krátký formulář a já vám s Facebook reklamou rád pomůžu, předávám své know-how nebo vás nasměruji správnou cestou.

Vaše údaje zpracovávám dle pravidel pro zpracování osobních údajů. Formulář se odešle jen v případě, že vyplníte pole označená hvězdičkou.

A/B testujeme vstupní stránky e-shopu

Další z mých oblíbených testů 😝. Doba je rychlá a lidi nemají čas scrollovat dvě minuty, aby našli produkt, který promujete v reklamě.

Většinu těchto testů vyhrává filtr kategorie na Bestsellery 🚀.

A/B testujeme vizuály

Naprostá klasika, na kterou ve vašem účtu nesmíte zapomenout. Doporučuji testovat výrazně odlišné kreativy. Ideálně se stejnými texty, abyste opravdu pochopili, na co vaši ideální zákazníci nejvíce slyší 🤩.

A/B testujeme Reelska 

Do Reelsek se klientům moc nechce. Jenže Reelska jsou v současnosti nejefektivnějším způsobem, jak v pár vteřinách co nejlépe představit svůj produkt 𝄃𝄃𝄂𝄂𝄀𝄁𝄃𝄂𝄂𝄃 .

Můžete pak A/B testovat odlišná Reelska, testovat různou hudbu nebo úvodní Hook videa. Každé Reelsko pak bude mít absolutně odlišné výsledky 📈. 

A/B testujeme koláže

Koláž je boží – za mě jeden z TOP formátů u Facebook reklamy 💯 . A i když vám budou tyto reklamy připadat velmi podobné, každá má diametrálně odlišné výsledky. Testujte, zkoušejte, experimentujte.

A/B testujeme remarketingové sekvence

Tohle není úplně typické testování. V podstatě ohřátým lidem v remarketingu (e-shop, Facebook, Instagram) pomáháme pádnými argumenty dokončovat nákup 🎉 .

Poté analyzujeme výkon těchto reklam a následně je zkoušíme i v akvizici. Můžou to být reklamy ze zákulisí, odpovědi na nejčastější otázky, ukázky z veletrhů, PR články o vaší firmě atd. 

Paradoxně tyto sekvence nám často fungují mnohem lépe než klasické akviziční reklamy (právě proto, že nevypadají jako reklamy).

A/B testujeme prezentaci vs běžný katalog

Málo lidí to ví, ale nemusíte testovat jen čistý katalog nebo přelepky💡.

Je tu ještě jedna možnost – PREZENTACE ♾️ . Ta následně v reklamách formou slidů ukazuje u vašeho produktu všechny fotky z e-shopu. U spousty klientů nám prezentace hodně pomáhá. Potenciální zákazníci totiž poté mnohem lépe pochopí výhody produktu. Současně jej vidí z více úhlů či ve více prostředích (na modelce, na podkladu, v ateliéru). 

13) A/B testujeme odlišné produkty (tak trochu prasárna)

Když si opravdu nevíme rady nebo nemáme úplně velký budget pro testování, natvrdo nasadíme do jedné kampaně třeba 3 různé produkty 🤯 .

Nedává to smysl co? Jenže algoritmus Facebooku je natolik chytrý, že si i s touto prasárnou často poradí a začne spendovat do produktu, o který je největší zájem💡. Ten si pak můžete vytáhnout do další kampaně a ještě více jej v reklamách rozstrukturovat a zefektivnit.

A/B testujeme jednotlivé formáty 

Taky klasika. Vlastně můžete v jedné kampani otestovat například carousel, banner, produktovou fotku a Reelsko současně.

Tedy vyberete si například nějaký Bestseller a testujete, který formát ho bude lépe prodávat 🔥. Často ale může jeden formát fungovat lépe například akvizičně a druhý procesně nebo k doklepávání v rámci remarketingu.

A/B testujeme akční nabídky, slevy a Last Cally

Právě na akcích lze tržby škálovat nejlépe, jen je potřeba se s nimi naučit pracovat 🚀 a připravit se na ně. Už během prvního dne lze poznat, které reklamy fungují lépe 📊. Navíc takhle postupně pochopíte, které argumenty jsou pro vaši cílovku ztěžejní. Doporučuji si také pohrát s Last Cally ⏰

Pokud akci jedete jen s jedním bannerem, tak vás bude konkurence zase mačkat jak citrón 🍋, protože prostě střílíte od pasu a oni naopak přesně ví, co jim funguje.

A/B testujte tváře a osoby v bannerech i Reelskách

Další možnost růstu 📈. Je rozdíl, zda vaše produkty promujete vy osobně, spokojená zákaznice, známý influencer nebo random člověk.  

Stejně tak budete mít rozdílné výsledky, pokud produkt bude promovat žena nebo muž ⚤.  A v jakém věku. Tady je to samozřejmě hodně o vaší cílové skupině 🎯. Určitě doporučuji si s tím pohrát a otestovat to💡.

Autor článku

insta
Martin Pšenica

Zvyšuji e-shopům a firmám tržby pomocí Facebook, Instagram a PPC reklamy. Kromě toho rád edukuji, školím a konzultuji.

Komu jsme již pomohli

Spolupráce a recenze

S Martinem spolupracujeme již dlouho. Neustále přichází s novými napády, jak zefektivnit kampaně našich e-shopů. Konečně spolupráce, díky které rosteme.
Tým Art-Wood
Majitelé a tvůrci (E-shopů Art-Wood.cz a Afes.cz)
Konečně spolupráce, která funguje na jedničku. Martin má tah na branku, hromadu zkušeností a kopu nápadů. Přesně tohle jsme hledali. Za mě pecka.
Michal Koska
CEO & Owner e-shopu Aurapol.com
Ve čtvrtek Martin spustil první kampaně a už v pondělí jsme věděli, že tohle prostě bude fungovat. Ať jsou Vánoce nebo březen, Martin čaruje a my balíme, díky.
Lukáš a Michaela
Majitelé a zakladatelé e-shopu Totap.cz
Ideálně vyplňte poptávkový formulář, vše si nastuduji a brzy se vám ozvu

Chcete také pomoc s nastavením Facebook reklamy?