Často hned na začátku diskuse s podnikatelem o jeho internetovém marketingu cítím, že je podrážděný a zklamaný z předchozích zkušeností. Z 90% to pramení především z faktu, že si nechal udělat webové stránky nebo e-shop, který mu zkrátka nevynesl žádný zisk. Proč?
Odpověď je jednodušší, než si myslíte → návštěvnost
Nejste na internetu zkrátka vidět. Pokud na Vaši webovou stránku nebo e-shop přijde 5 lidí měsíčně, pravděpodobně z toho žádný zisk mít nebudete. Pokud však na ni dostanete 10 000 lidí měsíčně a ještě k tomu to budou relevantní uživatelé, kteří o Váš produkt mají zájem, pak mi věřte, že prodej Vašeho produktu či služby rapidně vzroste a nebudete stíhat.
Proč je návštěvnost mého webu nízká?
Otázku návštěvnosti je potřeba řešit hned na začátku tvorby každého webu/e-shopu. Každý podnikatel by si měl položit hned na začátku svého projektu dvě základní otázky: „Odkud budou uživatelé na můj web chodit?“ a „Proč by měli na můj web přijít?“.
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek/e-shopů?
- najděte si specialistu na PPC reklamu ( Facebook reklama, Seznam reklama, Google reklama, Instagram propagace, Heureka – srovnávač zboží, Google nákupy, Seznam nákupy )
- pravidelně pište články na Váš web o Vašem podnikání
- řešte dlouhodobě kvalitní SEO ( optimalizaci webu pro vyhledávače )
- před každou větičkou vloženou na web si udělejte poctivou analýzu klíčových slov
- PR články ( můžete o sobě nechat napsat v některém z navštěvovaných magazínů za pár korun )
- propojte web se sociálními sítěmi ( Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Google+ )
- mine site ( vytvořte si blog, kde řešte problémy Vašich zákazníků a odkazujte v něm na Váš e-shop )
- točte virální videa ( někdy stačí povedené a zábavné video a o Vašem podnikání se dozví půlka republiky )
- komentujte problémy a fakta Vašeho podnikání na sociálních sítích, v diskusích pod články a rozšiřujte svoje podvědomí
- mějte url svého webu na svých vizitkách, billboardech, plakátech
- mluvte o svém podnikání mezi lidma
- dělejte obsah svého podnikání pro lidi neobvyklý, originální a zajímavý
- řešte zpětné odkazy ( domluvte si, aby jiné tématicky podobné weby odkazy právě na ten Váš web )
- můžete pravidelně zasílat svým fanouškům newsletter
- registrujte se do katalogů ( Firmy.cz, odkazy.seznam.cz )
- buďte vedeni v Google Maps ( vyhledávače lidem rádi přednostně nabízejí služby, které jsou na Google Maps, proto na to určitě nezapomeňte )
- pracujte na návštěvnosti dlouhodobě ( dělejte pravidelné přehledy a reporty svého marketingu, ať přesně vidíte, co na Vaši cílovou skupinu funguje, potom budete mít Váš marketing i návštěvnost v malíčku )

Při řešení SEO a internetového marketingu začne návštěvnost prudce stoupat
Možností, jak zvýšit návštěvnost Vašeho projektu je skutečně mnoho. Chce to však trochu času a úsilí a hlavně neusnout na vavřínech, monitorovat konkurenci a neustále na své značce a marketingu pracovat. Z vlastní zkušenosti však vím, že podnikatelé na to zkrátka nemají čas nebo je to prostě nebaví.
Máte tedy dvě možnosti:
- Buď se začnete vzdělávat a pracovat na svém online marketingu sami, což bude vyžadovat velké množství času.
- Nebo si na to najdete někoho zkušenějšího a šikovnějšího (markeťák, mediální agentura) a prostě si za šíření svého brandu trošku připlatíte.

Sledujte svoji návštěvnost a zvyšujte ji
Základní stavebním kamenem pro měření návštěvnosti je Google Analytics
Google Analytics měří kolik lidí Váš web navštívilo, kolik lidí na Vašem e-shopu nakoupilo a především odkud návštěvníci přišli. Můžete tak na Vašem marketingu lépe pracovat a posouvat návštěvnost směrem nahoru.
Návštěvnost jednotlivých webů a projektů si můžete prohlédnout zde
Starší ukazatel měření návštěvnosti stránek je rozhodně Toplist.cz
Stejně tak oblíbený je projekt Navrcholu.cz