Jak nenaletět slibům reklamní (digitální) agentury?

Často čtu na sociálních sítích pod články s internetovým marketingem různé reakce podnikatelů ohledně vyhledávačů. Dost často jsou velice mylné… no spíše úsměvné. Některé reklamní společnosti totiž velmi rády využívají neznalosti podnikatelů a naslibují jim doslova hory doly. V článku na to mrkneme a pokusím se Vás inspirovat vlastními zkušenostmi.


První místo ve vyhledávání na celý rok za 60 000 Kč?

Tady tento nesmysl ðŸ” reklamní společnosti nabízejí bohužel ještě stále až příliš často. Byl jsem toho bohužel nedávno svědkem.

První místo je fajn, ale ptejte se…

První místo ve vyhledávání? Ale na jakou vyhledávací frázi? Na jméno Vaší firmy „Pneuservis Novák“? (Tak to totiž některé reklamky dělají). A kolik lidí Vás přímo na jméno Vaší firmy na internetu vůbec hledá? 5 nebo 6 měsíčně? Tito lidí Vás už znají, tak k Vám pravděpodobně dovedou přijet i bez návštěvy webu.

Nebylo by lepší, aby jste byli první třeba na fráze typu „pneuservis brno“, „výměna pneumatik brno“, „oprava pneumatik brno“, samozřejmě za předpokladu, že podnikáte v Brně? To by bylo najednou nových zákazníků!

👉 Analýzu vyhledávání si pohodlně uděláte na skliku v návrhu klíčových slov nebo mrkněte na můj článek s klíčovými slovy.

Jak se dostat na vhodné vyhledávací fráze na první místo vyhledávačů (Seznam, Google)?

Jsou dvě možnosti:

  1. SEO (optimalizace pro vyhledávače)
  2. PPC reklama

Ideální je samozřejmě kombinace obou možností!

  1. SEO

Já SEO vysvětluji takhle. SEO jsou důležité prvky, které je potřeba na webu udělat, aby Vás vyhledávače řadily na první místa vyhledávání. Samozřejmě na fráze, které jsou pro Vaše podnikání důležité.

Jaké jsou vhodné SEO tipy? Zkuste napsat do vyhledávače SEO tipy. Článků a návodů je zhotovených spousta nebo mrkněte na přednášky o SEO.

Ovšem pokud Vaše SEO bude na jedničku, stejně to neznamená, že budete vyjíždět automaticky na prvních místech vyhledávačů. Můžete být 1. nebo 6. či v pondělí 1. a v sobotu 5. To vše je na daném vyhledávači a jeho algoritmu, aby to vyhodnotil.

POZOR!

Tím, že pracujete na optimalizaci svého webu (SEO) řešíte ale pouze organickou část vyhledávání. Tudíž inzeráty, které se zobrazují až pod reklamou, pokud na danou frázi někdo inzeruje. Ale nebojte SEO neumře. stále chodí návštěvníci webů na stránky asi z 93% přes organickou část.


SEO je zkrátka časově náročnější. Chce se mu věnovat dlouhodobě a hlavně jít na to chytře. Avšak naopak oproti PPC reklamě, kde platíte za prokliky je zadarmo. Chvilku trvá než se na přední pozice dostanete a nikdy nemáte záruku prvních míst, ale z dlouhodobého hlediska můžete ušetřit spoustu peněz na PPC reklamě.

2) PPC reklama

Druhou možností je PPC reklama. U této formy reklamy neplatíte za její zobrazení, ale až ta proklik na Váš web. Ano budete na prvním místě, ALE 

Na prvním místě na danou frázi budete dokud nemáte překročen denní limit. Ten si určíte třeba 100 Kč/den. Cena prokliku záleží na množství inzerentů (konkurence), kteří inzerují na danou frázi společně s vámi. Dejme tomu že je to 10 Kč na frázi „pneuservis Brno“…Takže 10 lidí se proklikne na Váš web a reklama se přestane zobrazovat, protože máte nastavený limit reklamních kampaní a ten je vyčerpaný.

Vaše reklama nemusí být vždy na prvním místě. Inzeruje společně s Vámi určitě i konkurence, ne jenom Vy. Tudíž záleží na konkurenci a Vašem rozpočtu. Reklamy se pak na prvních místech střídají. Vše funguje na bázi aukce.

Takže opravdu budete na prvním místě celý rok za 60 000 Kč? ABSOLUTNÍ NESMYSL ! ! !