Zlín
773 006 286
martinpsenica.web@gmail.com

Proč platit PPC specialistu a nedělat reklamní kampaně sám

Až příliš často se setkávám s tím, že si podnikatelé vytváří reklamu na internetu sami (aby ušetřili). Chyba! Nejčastěji v Skliku (Seznam reklama), AdWords (Google reklama) či Business Manageru (Facebook a Instagram reklama). Poté slyším vždy negativní názory, jak je PPC reklama k ničemu a že nefunguje (protože jim nepřivedla žádné prodeje).


Proč reklamní kampaně podnikatelů, nepolíbených základy PPC reklamy nefungují?

Ještě před auditem takového Sklik nebo AdWords účtu je mi naprosto jasné, co přesně v něm najdu.

  • jednu reklamní kampaň
  • jednu reklamní sestavu
  • automatickou cenu za proklik
  • inzerát o třech slovech
  • milion klíčových slov
  • klíčová slova ve volné shodě

Na Facebooku zase mizerné cílení, nulovou optimalizaci a katastrofální obrázek příspěvku, upravený v malování.

Přesně takové správce reklamních kampaní Google, Seznam a Facebook potřebují. Obrovské investice, nulová účinnost a propálení spousty peněz k ničemu. To se pak vydělává.

 

Nastavení PPC kampaní vypadá jednoduše, ale je to dřina!

Seznam, Google i Facebook ve svých reklamních systémech neustále něco mění. Prokliky jsou dražší a dražší a nad kampaněmi je potřeba čím dál více přemýšlet a mít nad nimi neustálý dohled. Zkrátka vždy je to o penězích a všem těmto společnostem jde především o zisk, který dotujete Vy z vlastní kapsy.

Proto je potřeba nad kampaněmi přemýšlet, tvořit strukturované reklamní sestavy, analyzovat konkurenci, optimalizovat kampaně. Zkrátka dát si s tím trochu práci a především mít v online marketingu přehled.

 

Jak probíhá kvalitní správa PPC reklamy

Ano jednu reklamní kampaň lze udělat i za 5 minut. Já však preferuji kvalitu před kvantitou. Mnohdy mi jedna reklamní kampaň zabere třeba 3 hodiny. Proč?

  • je potřeba udělat průzkum konkurence
  • cílit na vhodná klíčová slova
  • je potřeba strukturovat reklamní kampaně do více sestav
  • nastavovat ruční ceny prokliků
  • mít zajímavé a rozsáhlé inzeráty
  • v inzerátech nesmí chybět odkazy na podstránky
  • rozšíření o volání či adresu
  • někdy lidé na Vaše podnikání reagují lépe ráno, někdy večer, někdy zase o víkendech
  • je potřeba optimalizovat cenu prokliků
  • reklamní kampaně neustále kreativně vylepšovat
  • střídat reklamní inzeráty
  • zkoušet, co funguje a co ne
  • mít designově luxusní bannery

 

Ano na začátku, to vyžaduje větší investici do propagace Vašeho podnikání. Ale věřte, že se to vyplatí a v dlouhodobém horizontu ušetříte hromadu peněz nebo bude Váš zisk díky reklamě o to větší.