Většina firem již Seznam reklamu odepsala. Ta má ale stále ve světě reklamy své silné zastoupení. Současně nabízí k inzerci přes 3000 prestižních partnerských webů a nespočet dalších skvělých možností.
1) Strukturujte dynamický retargeting dle dní
Rozčleňte si uživatele, kteří navštívili na vašem e-shopu některý z vašich produktů do jednotlivých sestav dle období. My většinou používáme členění 0-3 dny od návštěvy webu, poté 4-7 dní, 8-14 dní, 15-30 dní či 31-540 dní. Ale záleží samozřejmě na oboru vašeho podnikání.
Proč? Budete moci mnohem lépe optimalizovat jednotlivé sestavy. Lépe pochopíte, jak dlouho trvá vašim zákazníkům rozhodovací proces a samozřejmě výrazně zefektivníte výkonnost kampaní.
2) Používejte retargetingové sekvence
Provádějte díky Seznamu lidi lépe rozhodovacími procesy. Právě v retargetingových sekvencích lidem ukazujte poslední střípky skládačky potřebné k tomu, aby nakonec dokončili nákup právě u vás. Opět vše strukturujte dle období od poslední návštěvy webu.
Proč? Lidi srovnávají. V době, kdy je ekonomická a energetická krize navíc zvažují každý argument. Samozřejmě i cenu. Ukažte jim slevu, recenzi, návod k použití či ukázku z praxe.
3) Vyhledávací síť Seznamu stále není pasé
Chápu – objem vyhledávání na Seznamu rok od roku klesá. Vyhledávací síť Seznamu není ani zdaleka tak silná jako dříve. Ovšem stále má především pro velké hráče tato síť obrovský význam. Podobně to vidíme u Brandů, které nabízí klasické služby.
Proč? Pokud máte e-shop s x tisíci produkty, pořád ve vyhledávání Seznamu najdete tisíce potenciálních zákazníků. Současně firmy začínají Seznam již opomíjet. A to znamená vždy jedno – příležitost.
4) Zboží.cz není mrtvé
I reklama na Zboží.cz může výkonnost vašich kampaní pořádně nakopnout. Máme pár klientů, kde tento vyhledávač hraje stále poměrně zásadní roli. Pokud máte objemově větší e-shop, kde lidi hodně srovnávají, neváhal bych to vyzkoušel.
Proč? Za pokus nic nedáte a Seznam navíc uvádí tato brutální čísla z pohledu návštěvnosti viz. obrázek.
Zvyšte tržby svého e-shopu
Nevíte si s něčím rady? Vyplňte krátký formulář a já vám se Seznam reklamou rád pomůžu, předávám své know-how nebo vás nasměruji správnou cestou.
Vaše údaje zpracovávám dle pravidel pro zpracování osobních údajů. Formulář se odešle jen v případě, že vyplníte pole označená hvězdičkou.
6) Podchyťte vyhledávání svého Brandu
Pokud nemáte na Seznamu spuštěnou Brandovou kampaň na vyhledávací dotazy okolo vašeho Brandu nebo nevyjíždíte na tyto dotazy na prvních místech organicky, může to být velký problém.
Proč? Vaše zákazníky, jejichž edukaci jste věnovali velké peníze a úsilí, vám v konečné fázi nákupního procesu může snadno přebírat konkurence. I na Seznamu vás budou vaši potenciální zákazníci hledat. Zvlášť pokud do online marketingu investujete větší částky.
7) Seznam má k dispozici přes 3000 důvěryhodných partnerských webů – testujte
Díky Skliku můžete inzerovat na hlavní straně Seznamu, na Novinky.cz a dalších prestižních webech, které na Googlu prostě nikdy nenajdete. Současně můžete inzerovat dokonce i u konkrétních článků. Vyzkoušejte to.
Proč? Můžete totiž spojit jednoduše váš produkt s nějakým aktuálním problémem či tématem. A lidi samozřejmě potřebují problémy řešit. Navíc aktuální články jsou vždy natřískané čtenáři.
8) A/B testujte vždy více reklam
Doporučujeme to při jakémkoliv auditu. Ale stejně to firmy nikdy nedělají. Nemají na to čas. Tím se ale připravují opět o mnohem zajímavější výsledky.
Proč? Protože pak jednou reklamou střílí od pasu. Nenechají systém otestovat více variant, více obrázků, vstupních stránek či textů. Což je prostě škoda.
10) Netlačte vždy na CTR (míru prokliku) aneb „reklama zdarma“
Ano vidíte dobře. Například u služeb či produktů, kde trvá rozhodovací proces týdny či měsíce, se vyplatí netlačit na proklikavost uživatelů. U některých klientů záměrně tak trochu schováváme tlačítko k prokliku na banneru nebo jej tam dokonce nedáváme vůbec.
Proč? Seznamu totiž neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za proklik. Oproti například Facebooku. Potenciální zákazník tedy může vidět vaši reklamu s vašim Brandem či tváří třeba 10x za měsíc. Ale vy za ni nezaplatíte ani korunu, pokud se neproklikne (zde jde opět hlavně o retargeting).
Autor článku
Zvyšuji e-shopům a firmám tržby pomocí Facebook, Instagram a PPC reklamy. Kromě toho rád edukuji, školím a konzultuji.
Sledujte trendy na sociálních sítích ↑ © 2018 - 2023 OnlineMarketak.cz GDPR a Cookies