.

100% Zaměřeno na praxi

Našlapaná Seznam reklama

Většina firem již Seznam reklamu odepsala. Ta má ale stále ve světě reklamy své silné zastoupení. Současně nabízí k inzerci přes 3000 prestižních partnerských webů a nespočet dalších skvělých možností.

čtení
1 min
Tipů
1
praxe
1 %

1) Strukturujte dynamický retargeting dle dní

Rozčleňte si uživatele, kteří navštívili na vašem e-shopu některý z vašich produktů do jednotlivých sestav dle období. My většinou používáme členění 0-3 dny od návštěvy webu, poté 4-7 dní, 8-14 dní, 15-30 dní či 31-540 dní. Ale záleží samozřejmě na oboru vašeho podnikání.

Proč? Budete moci mnohem lépe optimalizovat jednotlivé sestavy. Lépe pochopíte, jak dlouho trvá vašim zákazníkům rozhodovací proces a samozřejmě výrazně zefektivníte výkonnost kampaní.

 

2) Používejte retargetingové sekvence

Provádějte díky Seznamu lidi lépe rozhodovacími procesy. Právě v retargetingových sekvencích lidem ukazujte poslední střípky skládačky potřebné k tomu, aby nakonec dokončili nákup právě u vás. Opět vše strukturujte dle období od poslední návštěvy webu.

Proč? Lidi srovnávají. V době, kdy je ekonomická a energetická krize navíc zvažují každý argument. Samozřejmě i cenu. Ukažte jim slevu, recenzi, návod k použití či ukázku z praxe.

3) Vyhledávací síť Seznamu stále není pasé

Chápu – objem vyhledávání na Seznamu rok od roku klesá. Vyhledávací síť Seznamu není ani zdaleka tak silná jako dříve. Ovšem stále má především pro velké hráče tato síť obrovský význam. Podobně to vidíme u Brandů, které nabízí klasické služby.

Proč? Pokud máte e-shop s x tisíci produkty, pořád ve vyhledávání Seznamu najdete tisíce potenciálních zákazníků. Současně firmy začínají Seznam již opomíjet. A to znamená vždy jedno – příležitost.

4) Zboží.cz není mrtvé

I reklama na Zboží.cz může výkonnost vašich kampaní pořádně nakopnout. Máme pár klientů, kde tento vyhledávač hraje stále poměrně zásadní roli. Pokud máte objemově větší e-shop, kde lidi hodně srovnávají, neváhal bych to vyzkoušel.

Proč? Za pokus nic nedáte a Seznam navíc uvádí tato brutální čísla z pohledu návštěvnosti viz. obrázek.

Zvyšte tržby svého e-shopu

Nevíte si s něčím rady? Vyplňte krátký formulář a já vám se Seznam reklamou rád pomůžu, předávám své know-how nebo vás nasměruji správnou cestou.

Vaše údaje zpracovávám dle pravidel pro zpracování osobních údajů. Formulář se odešle jen v případě, že vyplníte pole označená hvězdičkou.

5) Pracujte s akcemi a aktuálními svátky

Vždycky bude lépe fungovat argument typu „Udělejte radost svojí drahé polovičce na Valentýna“, než argument „Nakupte u nás produkt xy“.

Proč? Protože lidi nezajímají vaše produkty. Chtějí vyřešit nějaký problém.

6) Podchyťte vyhledávání svého Brandu

Pokud nemáte na Seznamu spuštěnou Brandovou kampaň na vyhledávací dotazy okolo vašeho Brandu nebo nevyjíždíte na tyto dotazy na prvních místech organicky, může to být velký problém.

Proč? Vaše zákazníky, jejichž edukaci jste věnovali velké peníze a úsilí, vám v konečné fázi nákupního procesu může snadno přebírat konkurence. I na Seznamu vás budou vaši potenciální zákazníci hledat. Zvlášť pokud do online marketingu investujete větší částky.

Další praktické tipy můžete sledovat na mých sociálních sítích

Každý týden točím nový video tip, který pomůže nakopnout Vaše tržby a poptávky

7) Seznam má k dispozici přes 3000 důvěryhodných partnerských webů – testujte 

Díky Skliku můžete inzerovat na hlavní straně Seznamu, na Novinky.cz a dalších prestižních webech, které na Googlu prostě nikdy nenajdete. Současně můžete inzerovat dokonce i u konkrétních článků. Vyzkoušejte to.

Proč? Můžete totiž spojit jednoduše váš produkt s nějakým aktuálním problémem či tématem. A lidi samozřejmě potřebují problémy řešit. Navíc aktuální články jsou vždy natřískané čtenáři.

 

8) A/B testujte vždy více reklam

Doporučujeme to při jakémkoliv auditu. Ale stejně to firmy nikdy nedělají. Nemají na to čas. Tím se ale připravují opět o mnohem zajímavější výsledky.

Proč? Protože pak jednou reklamou střílí od pasu. Nenechají systém otestovat více variant, více obrázků, vstupních stránek či textů. Což je prostě škoda.

9) Nevytvářejte nudné Bannery a tuctové texty

Musíte vyčnívat, musíte se odlišit. A musíte během pár vteřin uživateli sdělit, co máte na srdci. Netvořte v reklamách elaboráty.

Proč? Lidi jsou přehlceni reklamou, Brandy i produkty. Musí na první dobrou pochopit, proč nakoupit právě u vás.

10) Netlačte vždy na CTR (míru prokliku) aneb „reklama zdarma“

Ano vidíte dobře. Například u služeb či produktů, kde trvá rozhodovací proces týdny či měsíce, se vyplatí netlačit na proklikavost uživatelů. U některých klientů záměrně tak trochu schováváme tlačítko k prokliku na banneru nebo jej tam dokonce nedáváme vůbec.

Proč? Seznamu totiž neplatíte za zobrazení reklamy, ale až za proklik. Oproti například Facebooku. Potenciální zákazník tedy může vidět vaši reklamu s vašim Brandem či tváří třeba 10x za měsíc. Ale vy za ni nezaplatíte ani korunu, pokud se neproklikne (zde jde opět hlavně o retargeting).

Autor článku

insta
Martin Pšenica

Zvyšuji e-shopům a firmám tržby pomocí Facebook, Instagram a PPC reklamy. Kromě toho rád edukuji, školím a konzultuji.

Komu jsme již pomohli

Spolupráce a recenze

S Martinem spolupracujeme již dlouho. Neustále přichází s novými napády, jak zefektivnit kampaně našich e-shopů. Konečně spolupráce, díky které rosteme.
Tým Art-Wood
Majitelé a tvůrci (E-shopů Art-Wood.cz a Afes.cz)
Rychlá domluva, proaktivita a viditelný růst. Pro pana Pšenicu není nic problém. Takhle přesně jsem si to představoval. Za mně pecka.
Tomáš Hájek
CEO & Owner (Projektu Izolacepir.cz)
Od začátku byla s Martinem srozumitelná komunikace a jasně nastavené cíle. Martin je opravdový odborník, a jen díky němu rosteme v oblasti online.
recenze-online-marketak1
Marek Rottenborn
CEO & Owner (Kliniky Amazing Medical)
Ideálně vyplňte poptávkový formulář, vše si nastuduji a brzy se vám ozvu

Pustíme se do toho?