GDPR (obecné nařízení na ochranu osobních dat) začíná oficiálně 25. 5. 2018 a týká se téměř jednoho milionu subjektů v ČR. Pokuty za nedodržení GDPR mohou dosahovat až astronomických částek v hodnotě 500 000 000 Kč. V mých očích je GDPR však pouze velkou mediální bublinou a především trikem, jak nenápadně vymámit z podnikatelů peníze v podobě různých GDPR kalkulaček, nástrojů, auditů a analýz.
GDPR se týká všech subjektů, které pracují s osobními daty fyzických osob. Netýká se jen bank a nadnárodních společností, ale také vlastníků e-shopů, účetních, obcí, IT firem nebo živnostníků, kteří zpracovávají a uchovávají osobní data.
Osobní data jsou taková data, dle kterých můžeme identifikovat přesně určitou osobu. Můžeme mezi ně tedy zařadit např.: datum narození, jméno, adresu, bydliště, fotografii zaměstnance, e-mail, bankovní účet.
GDPR se netýká našich běžných telefonních seznamů, kde máme čísla na kamarády a známé.
Tzn. subjekt, který sbírá osobní údaje pro svou činnost (firma, organizace, e-shop, zaměstnavatel)?
Pak zodpovídáte za správu osobních údajů a jejich ochranu.
Tzn. subjekt, který zpracovává osobní údaje pro to aby mohl pro klienta vykonávat určitou činnost (markeťák, účetní)?
Pak zodpovídáte stejně tak za ochranu osobních údajů.
Vhodné je však především pro správce podepsat se zpracovateli smlouvu o rozsahu zpracování a jeho účelu a patřičně na zpracovatele dohlížet. Protože zodpovědnost poté bude ležet na Vašich bedrech (tím se myslí pochopitelně sankce).
Účel je potřeba uvést srozumitelnou řečí, a ne právní. Neměl by být příliš obecný. Měl by informovat, proč údaje o uživatelích sbíráte a uchováváte.
Zákonná povinnost
Ze zákona je třeba uchovávat fakturační a daňové materiály po dobu 10 let.
GDPR
Z hlediska GDPR si musíte stanovit rozumnou dobu uchovávání dalších osobních údajů například pro newsletter sami a informovat o ní.
Nepotřebujete žádného pověřence, server, směrnici. GDPR poté stejně bude ležet na Vašich bedrech. Nakládejte se svými pracně nasbíranými osobními údaji bezpečně, učiňte vhodná zabezpečení, vše mějte černé na bílém ve smlouvách, na webech mějte pořešenu stránku s informacemi o sběru osobních údajů a remarketingem.
Nemějte s GDPR strach, jedná se pouze o naše dobro. O ochranu osobních dat nejen Vašich klientů, ale i Vás samotných. O to, aby se zabránilo úniku gigantických databází osobních údajů, které pak obchodníci využívají ke svému prospěchu. A především nakládejte s daty obezřetně!
GDPR se bude týkat především velkých ryb, ale rozhodně ho nezanedbávejte!
Podrobné vysvětlení GDPR na YouTube videích.
Naše know-how sdílím na sítích ↑ © 2018 - 2024 OnlineMarketak.cz GDPR a Cookies