Jak na Facebook reklamu aktuálně a v roce 2024?

100% Zaměřeno na praxi

Jak na Facebook reklamu aktuálně a v roce 2024?

Tvorbě i správě Facebook a Instagram reklam se věnuji již několik let. Měsíčně spravuji statisícové spendy. A v tomto článku se vám pokusím předat tipy a trendy, které nám aktuálně fungují nejvíce.

čtení
1 min
Tipů
1
praxe
1 %

1) S Reels formáty prostě musíte začít

Od svého uvedení v roce 2020 zažily Reels rychlý nárůst své popularity. Nicméně stále většina firem Reels nevyužívá. Což je škoda, protože u našich klientů patří dynamická a rychlá Reels k nejefektivnějším formátům současnosti. Nejen organicky, ale i v reklamách. A celý rok 2024 bude jistě velmi podobný.

2) Odmakejte významné dny a svátky v roce

Ať už se jedná o Valentýn, Den matek, Den otců, Black Friday, Vánoce nebo konec školního roku – tohle jsou přesně ta období, ve kterých máte se svým e-shopem největší šanci přesvědčit své potenciální zákazníky nakoupit. Pokud jste těchto období doposud nevyužívali, letos budete mít opět šanci.

3) Využívejte umělou inteligenci

Umělá inteligence je téma roku 2023 a v roce 2024 tomu nebude jinak. Pokud s ní nezačnete vy, udělá to konkurence. Nám AI pomáhá už docela výrazně zvedat výsledky našich klientů. A především nám pomáhá šetřit čas, který více využíváme například pro analytiku a tvorbu kreativ.

4) Slevy i akce fungují a budou fungovat i v roce 2024

Sleva je argument, který bude na Facebooku zkrátka fungovat vždycky. A zvlášť na českém trhu. Pokud máte na svém e-shopu produkty se zajímavou marží, rozhodně potenciál akcí v budoucnu vyzkoušejte. Možná budete mile překvapeni hezkými výsledky.

5) Testujte optimalizace „maximalizovat počet konverzí“ vs. „maximalizovat hodnotu konverzí“

U sady kampaně máte možnost testovat tyto dvě optimalizace. A u některých klientů to dělá ve výkonnosti opravdu obrovské rozdíly. V řádu celého roku pak může jít klidně i několik milionů Kč v tržbách.

6) Nebojte se v reklamách ukázat svoji tvář

Bojíte se jít s kůží na trh, mám pravdu? Můžu potvrdit na vlastním podnikání i na byznysech našich klientů, že ukázat svou tvář a postavit se za svoje produkty je obrovský krok kupředu. Lidi vám budou více důvěřovat a návratnost vašich kampaní raketově poroste. Koneckonců uživatelé na sociální sítě nechodí kvůli produktům, ale lidem.

Zvyšte tržby svého e-shopu

Nevíte si s něčím rady? Vyplňte krátký formulář a já vám s Facebook reklamou rád pomůžu, předávám své know-how nebo vás nasměruji správnou cestou.

Vaše údaje zpracovávám dle pravidel pro zpracování osobních údajů. Formulář se odešle jen v případě, že vyplníte pole označená hvězdičkou.

7) Nezapomeňte nasadit CAPI

Facebook Conversions API vám pomůže sbírat větší množství dat a tím i výrazně zlepší výkon vašich reklam. Například na Shoptetu trvá jeho nasazení pár minut. Díky tomu dokážete doměřit například i uživatele, kteří používají různé nástroje na blokování reklam nebo prohlížeče, které neukládají cookies.

8) Vyzdvihněte produkty s přidanou hodnotou

Pokud jste český výrobce, máte dílnu a jste šikovní, pak je pro vás reklama na Facebooku a Instagramu jako stvořená. Předejte svou Message lidem na sociálních sítích a tlačte právě na argumenty poctivosti, české výroby nebo třeba tradice. Lidé začnou vaše výrobky milovat.

9) Otestujte podobnou koláž

Koláž je formát, který nám u klientů přivádí dlouhodobě jedny z nejlepších výsledků. Proč? Pomůže vám ukázat v jednom banneru více produktů – barev – úhlů – modelek najednou. A logicky člověka zaujme mnohem více než klasický banner. 

10) Testujte Advantage kampaně

Advantage kampaně určitě stojí za to otestovat. V rámci jedné Advantage kampaně můžete otestovat až 150 kreativních kombinací najednou (texty, titulky, popisky, kreativy). Ale pozor! Nefungují nám úplně ve všech účtech. Potřebují samozřejmě dostatečný rozpočet, mnohem hůře se optimalizují a můžou vykrádat konverze i ostatním kampaním.

11) Neomezujte Facebook výběrem kanálů

Naše doporučení zní – nevyklikávajte jednotlivé kanály a nesnažte se být chytřejší než Facebook. Jeho algoritmus je natolik chytrý, že vám doručí ty nejlepší výsledky právě ve chvíli, kdy mu dáte maximální prostor. Tím Facebooku také umožníte krásně provádět lidi různými funnely a trychtýři a dovést je ke kýženému cíli.

12) Vsaďte na Bestsellery

Nevíte, které produkty propagovat? Pokud již máte aspoň nějaká data, mrkněte v Google Analytics či na Shoptetu na vaše nejprodávanější produkty a ty začněte testovat i v reklamách na Facebooku. U těchto produktů máte největší šanci na úspěch.

13) A/B testujte všechno co jde

Co celé ty měsíce a roky děláme v účtech našich klientů? Mimo jiné A/B testujeme. A/B testování je technika, která vám bez jakékoliv diskuse vydělá nejvíce peněz. Pomůže vám pochopit, o které produkty je na trhu zájem – jaké argumenty máte dávat do reklamy nebo na jakou url máte lidi posílat. U každé kampaně, kde nevidím u auditu více reklam, mi většinou ukápne slza.

14) Používejte přelepky a argumenty v dynamických reklamách

Zní to jako klišé, ale přelepky v dynamických reklamách pořád fungují moc pěkně. Odlišují hezké Brandy od těch tuctových, dávají lidem argumenty k nákupu a hlavně mají mnohem větší návratnost, než klasické dynamické reklamy.

15) Neomezujte Facebook výběrem zájmů

Dnes to na Facebooku již o zájmech opravdu není. Nevyklikávejte u svých kampaní jednotlivé zájmy a raději dejte Facebooku opět maximální prostor. U 99 % kampaní našich klientů nám skutečně lépe fungují reklamy cílené například na všechny uživatele v celé ČR.

16) Zabezpčení Facebooku bude i v roce 2024 sakra důležité

Čím dál častěji dochází k odcizení Facebook stránek nebo k nabourání hackerů do reklamních účtů.

Jak tomu předejít?

  1. Používejte silné heslo (zapomeňte na heslo: franta123 – Facebook také doporučuje heslo jednou za půl roku měnit)

  2. Dávejte si pozor na podezřelé e-maily „od Facebooku“ neboli tzv. phishing (na nic neklikejte)

  3. Aktivujte si dvoufázové ověření na svém osobním účtu!!! 

  4. Aktivujte si dvoufázové ověření i ve svém Business Manageru!!!

  5. Nerozdávejte přístupy na počkání (případně je hned po řekněme nějakém „auditu“ zase odstraňte)

  6. Doporučuji také nestahovat neprověřená rozšíření do prohlížeče

  7. Určitě doporučuji si pořídit placený Antivirus

Autor článku

insta
Martin Pšenica

Zvyšuji e-shopům a firmám tržby pomocí Facebook, Instagram a PPC reklamy. Kromě toho rád edukuji, školím a konzultuji.

Komu jsme již pomohli

Spolupráce a recenze

S Martinem spolupracujeme již dlouho. Neustále přichází s novými napády, jak zefektivnit kampaně našich e-shopů. Konečně spolupráce, díky které rosteme.
Tým Art-Wood
Majitelé a tvůrci (E-shopů Art-Wood.cz a Afes.cz)
Konečně spolupráce, která funguje na jedničku. Martin má tah na branku, hromadu zkušeností a kopu nápadů. Přesně tohle jsme hledali. Za mě pecka.
Michal Koska
CEO & Owner e-shopu Aurapol.com
Ve čtvrtek Martin spustil první kampaně a už v pondělí jsme věděli, že tohle prostě bude fungovat. Ať jsou Vánoce nebo březen, Martin čaruje a my balíme, díky.
Lukáš a Michaela
Majitelé a zakladatelé e-shopu Totap.cz
Ideálně vyplňte poptávkový formulář, vše si nastuduji a brzy se vám ozvu

Chcete také pomoc s nastavením Facebook reklamy?