Sledují Vás reklamy? Co je remarketing a jak funguje?

Hodně lidí se kterými jsem se bavil o internetu mi sdělili, že je reklama na určitý produkt doslova pronásledovala tak dlouho, až si jej nakonec opravdu koupili. A to je přesně ono. To kouzelné slovíčko se jmenuje remarketing neboli retargeting.


Co je remarketing a jak to funguje?

Remarketing je víceméně „pronásledování“ uživatelů (reklamou), kteří navštívili e-shop, který využívá remarketing, zajímali se na něm o nějaký produkt, ale nekoupili ho.

Zkrátka z dané stránky odejdete a bannery s produktem, který jste si prohlíželi se Vám zobrazují na jiných webech, v e-mailu, na Facebooku, prakticky všude možně.

Retargeting je mírně řečeno otravná věc, ale neskutečně účinná zbraň

Prostě jste o ten produkt měli zájem, prohlíželi jste si ho, četli si o něm. Možná se Vám líbil a možná ne, ale zkrátka tu věc v nejbližší době potřebujete nebo Vás zaujala.

Cílit na takové publikum je velká výhra. Věřte, že konverzní poměr je při používání remarketingu obrovský.

Nejčastěji se používá u návštěvníků, kteří vložili nějaký produkt do košíku, ale nekoupili jej. Ty by jste si zkrátka neměli nechat uniknout a remarketing Vám k tomu zaručeně pomůže.

Jak remarketing na svůj web aplikovat?

Do kódu stránek je potřeba vložit remarketingový kód (u Facebooku zase Facebook pixel). V reklamních systémech (Sklik, AdWords či Fb Ads) se pak vytvoří remarketingové seznamy návštěvníků, kteří navštívili vybranou stránku a ty bude reklama pronásledovat. Poté si určíte po jakou dobu se bude toto zpětné oslovení návštěvníkům zobrazovat.

Proč je důležité testovat dobu retargetingu?

Ideální doba, kdy se lidem remarketing zobrazuje a oni nakupují je vždy individuální. Záleží na produktu. Pokud prodáváte granule pro psy a chcete oslovit lidi, kteří u Vás již nakoupili, asi nemá smysl jim reklamu nabízet hned další den po nákupu. Pravděpodobně jim granule třeba měsíc vydrží. Aplikoval bych tedy remarketing až od 25 dne od nákupu.

Jak se naopak remarketingu zbavit, aby mě nepronásledoval!

Pokud přijdete na web či e-shop a narazíte na reklamu spravovanou na Seznamu (v Skliku), tak máte hold smůlu. Jste v útrobách remarketingu, ani nevíte jak.

Pokud narazíte ovšem na reklamu spravovanou na Googlu (v AdWords), na webu by měla být vždy cookie lišta (zvlášt nyní po nařízení GDPR) s informováním o sběru dat, kterou musíte odsouhlasit, aby na Vás mohl remarketingový seznam cílit.

Pokud se chcete remarketingu a sledování reklamou zbavit, jednoduše si vymažte historii. Ovšem ve chvíli, kdy narazíte na web, který výhod remarketingu využívá, lítate v tom zase!